dimarts, de desembre 30, 2008

Educació a distància a Catalunya

Tot i que aquest escrit no s'ajusta al contingut dels escrits que habitualment publico, he volgut penjar-lo aquí per no perdre'n el contingut. En realitat és tracta d'una part d'una intervenció que vaig fer en el si d'un debat virtual d'una de les assignatures del màster d'educació i TIC de la UOC.

Desprès de parlar de diferents estratègies d'Educació a distància a diferents indrets del mòn, vaig pensar que seria interessant de fer un minirecull dels programes d'educació a distància que s'havien impulsat al nostre pais. Aquí està:

Segurament si parlem d’EaD a Catalunya la majoria pensarem en la UOC i fins i tot en l' IOC. Però (...) hi ha hagut altres programes destinats a la formació de persones adultes en diverses llengües, com el That’s English o el Digui Digui

No obstant hi ha hagut altres experiències d’EaD al nostre país, com per exemple els programes Graduï’s. Ara Pot! i el Graduï’s. Ara en Secundària! (us sonen?) que permetien l’obtenció del Graduat Escolar i el Graduat en educació secundària respectivament per a persones adultes.

El Graduï’s. Ara pot! va permetre obtenir el títol a gairebé 10.000 persones i constava d’una sèrie de llibres i emissions televisives. Els alumnes podien accedir a una Xarxa de centres de suport i també podien contactar amb el professorat del programa per telefon.

Amb la supressió del Graduat escolar el programa Graduï’s. Ara pot! va ser substituït pel Graduï’s. Ara en secundària! , que tenia un format molt similar a l’anterior: llibres, emissions televisives (que per cert, encara ofereix el 33 els dilluns, dimecres i divendres), xarxa de centres de suport i suport telefònic, però una novetat, un entorn virtual d’ensenyament-aprenentatge en moodle

El 2006 amb la creació de l’IOC , el programa Graduï’s. Ara en secundària! va quedar integrat dins l’oferta d’aquesta nova entitat.

Des d’aleshores el centre que havia estat la seu del programa, el CFA Palau de Mar ofereix el Graduat en educació secundària en modalitat en autoformació, amb una part de l’horari fixe, amb el grup-aula i el professor i una part en autoformació amb el suport d’una aula virtual creada en Moodle, (molt apreciada pels estudiants,) bàsicament per que s'hi han ajuntat un grapat de professors entussodits en fer-ho i no per que hi hagi suport per part de les administracions

Amb això es demostra que (...) la combinació de modalitats formatives en uns mateixos estudis poden ser (i són) altament enriquidores.

Perdoneu l’extensió del missatge, però crec que val la pena conèixer diferents aspectes del passat i del present de l’EaD al nostre país, més enllà de la UOC, l’IOC i l’UNED , tot i que aquest recull es injust en no parlar de lICESD

PD: Cercant imatges per aquest escrit he trobat això.