En els darrers dies he hagut de fer una sèrie d'animacions sobre aquesta aplicació que vull deixar aquí recollida juntament amb d'altres materials que he pogut recopilar. Aquí estan:
Corren per la Xarxa un seguit de lectures molt recomanables sobre eduació i TIC. I quina millor data per fer-ne una recopilació que la diada de Sant Jordi.
Un dels problemes que ens podem trobar a la Xarxa és que una adreça d'Internet sigui massa llarga. En principi això no hauria de ser problema a no ser que volguéssim compartir-la.
Però quan hem d'introduir l'adreça en determinats llocs comencen els problemes. Per exemple:
Introduir l'adreça en llocs on tenen limitat el nombre de caracters, com twitter o algunes aplicacions de marcadors socials com Mister Wong.
Introduir l'adreça en taules de processadors de textos, pàgines web, etc. i que la llargada de l'adreça en la desconfiguri.
Doncs bé, la solució a això són els compressors d'imatges.
Introdueixes una adreça i el compressor estableix una relació amb una adreça molt més reduïda. Aquí en teniu un exemple de l'adreça original i la mateixa adreça comprimida aplicant aplicacions diferents
Els projecte Escuela 2.0 i el projecte eduCAT1x1 han posat en l'ull de l'huracà dels materials educatius als llibres de text digitals. Però que són els llibres web.
Doncs aquí ho expliquen:
En aquest enllaç es poden veure més vídeos d'exemples de llibres de text digitals de diferents matèries.
Cada cop són més les editorials que presenten les seves propostes de llibres de text digital. És evident que alguna cosa està canviant en l'educació, vulguem o no!
Avui estava buscant un programa per descarregar presentacions flash de les pàgines web on es troben i he ensopegat amb el Flash Saver.
Segons la pàgina del Sotftonic des d'on l'he descarregat:
"Flash Saver es una utilidad para poder guardar las animaciones Flash que encuentres en cualquier página Web.
Para ello basta por ejemplo con que realices una búsqueda con Flash Saver en la página en la que te encuentres y, tras analizarla entera, Flash Saber te mostrará el archivo en su visualizador interno, la URL del mismo y la posibilidad de descargarlo.
Permite guardar los archivos Flash en diferentes categorías y aprovecha que ya has descargado los archivos simplemente al verlos y cuando decidas guardarlo lo hará directamente desde caché (a menos que especifiques lo contrario).
Funciona con los navegadores: Internet Explorer, Netscape, Firefox, Opera..."
A més incorporà un petit reproductor que permet executar els fitxers flash que ens haguem descarregat al nostre ordinador
No sé si és el millor, però funciona!
A més incorpora un petit reproductor, el Flash Player que permet executar els fitxers flash que ens haguem descarregat al nostre ordinador.
Un dels principals problemes de la implantació del Moodle en un centre educatiu és la seva administració. Instal·lar-lo, mantenir-lo actualitzat amb la darrera versió, donar d'alta als usuaris del lloc, etc. implica tenir uns nivells de coneixements d'administrador/a i dedicar-hi un temps, que ara per ara no està a l'abast de la majoria de centres educatius ni del professorat.
Per pal·liar això es pot recórrer a plataformes preinstal·lades que permetin crear cursos de Moodle, des de la vessant del professor/a oblidant les tasques més feixugues i més complicades de l'administració del Moodle.
Un d'aquest llocs és el Projecte Àgora, "que ofereix servei Moodle als centres docents i serveis educatius que ho demanen", creat i mantingut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Els problemes venen quan el teu centre educatiu no té (ni vol) sol·licitat l'Àgora i o senzillament necessites un Moodle per fer pràctiques.
Antigament el mateix departament oferia un espai al servidor phobos, tant als centres com als professors/es, on si eres una mica "manetes" podies tenir el teu propi Moodle. És el cas de El Moodle de la destil·leria. Ara ja fa un temps, però, el Departament va deixar d'oferir aquest servei.
En aquesta situació una opció altament recomanable és Key to school, un hosting gratuït en el qual es pot tenir una plataforma Moodle. Amb Key to School et pots oblidar de les tasques d'administrador/a i centrar-te en la feina de professor/a, que ja és prou.
Key to school proporciona un espai Moodle gratuït amb 2,5 GB de disc i un límit de 2500 usuaris, cosa amb la qual n'hi ha de sobres per començar.
Us fem saber que ja està publicat el nou número de la revista BITS Espiral. En aquesta edició trobareu articles escrits per companys i companyes de l'associació i que ens ajuden a reflexionar sobre temes com l'ús dels blocs a infantil, la navegació segura o l'Escola 2.0 (en l'entrevista a Jordi Vivancos).
A més, hem pogut comptar amb la crònica de la jornada de celebració del 20è aniversari d'Espiral, així com de la trobada MoodleMoot'09 a Madrid.
I no ha estat una cosa volguda ni pensada. Quan vaig fer la formació per entrar de consultor a la UOC vaig haver de fer un bloc amb blogger i a blogger m´he quedat. En part per mandra i en part per comoditat, però el cert és que blogguer m'ofereix tot el que necessito, de forma fàcil i senzilla i no em dóna problemes.
Un mon feliç? va ser el primer bloc. Un bloc en el qual penjava recursos i en el qual els alumnes havien de lliurar les tasques en forma de comentari. Va ser un molt bon banc de proves.
Desprès va venir La destil·leria. El "meu" bloc. El coneixeu?
L'EnXarxa! va ser una experiència magnífica d'un bloc col·laboratiu elaborat entre l'alumnat d'informàtica de quatre escoles d'adults i els seus respectius professors. Aquest bloc em va fer descubrir les enormes possibilitats dels blocs com a eina per al treball col·laboratiu i del treball per projectes.
Revista escolar és la penúltima aventura amb aquesta eina. Com comenta el seu primer escrit "Els treballs elaborats pels estudiants del CFA Palau de Mar amb l'objecte de millorar les seves competències d'elaboració de textos escrits per a compartir idees, experiències, notícies, reflexions i altres narracions són adaptats al llenguatge i al format web pels alumnes d'informàtica d'usuari II."
I De blogs i blocaires és l'última aventura blocaire fins al moment, i segurament la de més curta volada, ja que no és més que un espai de pràctiques pensat per una única sessió de formació de nomès dues hores de durara. Però mai se sap...
I és precisament aquest darrer bloc el que ha inspirat aquest escrit, ja que per elaborar-lo he hagut de recopilar una sèrie d'informació que volia recopilar en algún lloc.
Però bloc o blog? Informació aportada pel diari Avui
Doncs tot i que el termcat estableix la forma bloc i la defineix com a "Pàgina web, generalment de caràcter personal i poc institucional, amb una estructura cronològica que s'actualitza regularment i que presenta informació o opinions sobre temes diversos" d'altres institucions com la Corporacio Catalana de Mitjans Audivisuals, com es pot veure aquí, o el diari Avui es decanten per la forma blog, seguint el criteri d'alguns lingüístes, com aquí es fa pal·lès. Caldrà esperar a que l'IEC es pronuncïi.
L'Associació Espiral, Educació i Tecnologia, convoca el IV Premi d'Edublogs 2010.
Un premi nascut per valorar la importància i la repercussió dels blogs en l'educació, per reconèixer el treball de molts professionals de l'educació, per mostrar la realitat de la corrent educativa innovadora dins de la blogosfera, per afavorir espais d'opinió i de debat sobre aquestes eines.
Un equip de més de cinquanta professionals formen part del jurat coordinat per Isidro Vidal Uraga.
Entre el 20 de gener i el 28 de març de 2010, presenta el vostre bloc en alguna d'aquestes categories: Blogs de professors i professores, d'Infantil, col·lectius de professors i professores, de Centres educatius, de biblioteques escolars, d'alumnes, d'assessorament i formació, i d'Associacions de Famílies.
Si hi ha algun hobby amb el que realment disfruto és amb la música. I tan hi fa el gènere ja que sóc capaç de disfrutar tant amb això, com això, d'en Tero, el meu company d'escola, o això, d'un altre colomenc.
No és d'extranyar, doncs, que des de que aquesta setmana m'hagin enviat una invitació del Spotify hi estigui absolutament enganxat.
Segons ells mateixos "Spotify te da acceso legal y gratuito a un inmenso archivo musical. Lo único que hace falta es crear una cuenta y descargar el reproductor de transmisión de música". Aquí teniu el que diu la Viquièdia d'Spotify.
De que serveix tenir decenes de vinils i centenars de CD's si allà on vagis pots tenir milions de cancons si tens connexió a Internet. Aquí hi ha un vídeo que ho resumeix.
No és d'extranyar, per tant, que Spotify resulti una revolució en la forma d'accedir a la música.
Hi ha dues maneres d'accedir a Spotify, per invitació i de pagament. Si no tens invitació la pots demanar directament a la gent d'Spotify, però jo fa temps que ho vaig fer i encara estic esperant.
També pots aconseguir una invitació per Internet, no és difícil. Si haguès conegut Spotify abans, segur que no haguès esperat a que m'haguessin convidat.
La versió gratuïta inclou anuncis de tant en tant, entre cançó i cançó. Aproximadament cada 5 minuts. La de pagament no. Però si estàs acostumat a escoltar la música a la ràdio, tampoc hi trobes massa diferència.
Lògicament a Internet hi ha molt informació sobre Spotify, des d'un bloc sobre el tema amb informació interessant, tot i que no gaire actualitzat, fins a la pàgina d'ajuda de la pròpia aplicació. Aquí més informació tan a favor, com crítica sobre la criatura.
Dimecres passat es va celebrar a Barcelona la Jornada DIM de Navidad en la qual Espiral va participar en l'apartat de notícies presentant els IV Premis Espiral Edublog i l'Educ@party 2010.
Per la tarda a l'apartat dedicat a Comunicacions: recursos i experiències vaig presentar en nom d'Espiral i dels company i les companyes que varem participar en l'experiència el blog col·laboratiu En Xarxa!
Gràcies a un company de la UOC he descobert Slideboom. És un servei de publicació de presentacions multimèdia similar a Slideshare del qual ja en vaig parlar fa més de dos anys.
Però que aporta l'Slideboom si ja tenim l'Slideshare. Doncs senzillament que l'Slideboom manté les animacions de les diapositives i les transcicions entre diapositives, mentre que l'Slideshare no.
I això és bo o dolent? Doncs depèn. Però per si de cas ja tenim les dues opcions.
En podeu veure les diferències en una presentació que va fer el meu fill de 9 anys ara fa un parell de setmanes. Tinc claríssim que abans d'arribar als quinze ja m'haurà deixat obsolet!
Hi ha més informació sobre l'Slideboom i d'altres aplicacions per a pujar presentacions multimèdia a la xarxa aquí, aquí i aquí.
Espiral participa activament en l'organització de Educ@party 2010 on l'eix central serà l'Escola 2.0, aprofundir en el repte que suposa per als diferents sectors implicats en el món educatiu (administració, professorat, indústria editorial) el projecte Escola 2.0 i l'arribada "física" de la tecnologia a l'aula, especialment pel que fa a la disponibilitat de materials educatius en format digital.
A Amicus s'ha creat el grup "Escola segle XXI" amb l'objectiu d'expressar inquietuds i propostes per enriquir el debat en la trobada de febrer a Madrid.
Divendres al matí vaig tenir una agradable sorpresa relacionada amb aquest blog.
Ho podeu comprovar vosaltres mateixos llegint el comentari al darrer escrit que hi vaig introduir.
Reprodueixo el contingut de l'escrit:
Hola Joan
El 3cat24, pàgina web de notícies de TV3 i Catalunya Ràdio, vol mostrar el que es fa a la Blogosfera catalana i diàriament destaquem un blog amb contingut interessant.
Passejant-me per la secció d'Internet i tecnologia de La Vanguardia, m'he trobat amb un vídeo que, entre d'altres coses, comenta algunes aplicacions en línia per editar imatges.
D'alguns d'aquest programes ja n'havia parlat en aquest blog. De fet en una de les sessions del SETICPA del curs 2008-09 es va dedicar a aquests tipus d'aplicacions. Ho vaig recollir en l'entrada Va d'imatges.