diumenge, d’abril 20, 2014

I finalment... Diigo

Es veia a venir, tot i que hem resistia

Fins fa poc m'he mantingut fidel a Mister Wong, on tinc emmagatzemats tots els meus marcadors, més de 1700. Molts, moltíssims per a segons qui, però no res comparat amb d'altres usuaris.

http://www.mister-wong.es/

La meva arribada a Mister Wong la vaig explicar en el post Marcadors socials: Mister Wong i del.icio.us. D'això fa sis anys i mig, una eternitat a la Xarxa.

Pocs mesos després vaig fer una sèrie de videotutorials sobre l'aplicació que vaig recollir en un nou post: Tutorials sobre el Mister Wong.

A més també vaig recollir en diferents entrades diferents tutorials i informació sobre Mister Wong. Ho teniu aquí, aquí i aquí.

Deia que es veia a venir, perquè si bé una part significativa de la comunitat educativa, en aquella época, va preferir el Mister Wong davant del del.icio.us, que era com s'anomenava aleshores, poc a poc molts docents van anar migrant els seus marcadors cap a d'altres plataformes, especialment des de l'aparició de Diigo. 

http://www.diigo.com

Els motius eren diversos: el malfuncionament de les etiquetes al Mister Wong, les majors opcions que ofereix Diigo, el fet que cada cop hi havia mes docents a Diigo i menys al Wong, cosa que feia que les possibilitats de compartir marcadors fossin majors (ja se sap "gent crida gent"), etc.

http://materials.cv.uoc.edu/continguts/XW08_93121_01329/index.htmlA la UOC va passar quelcom similar. Per aquella època, al voltant de l'any 2008 vam començar a la meva aula de Competèncias en Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (CTIC) una experiència pilot amb els marcadors socials i l'eina triada fou el Mister Wong. Fruit d'aquella experiència vaig rebre l'encàrrec d'elaborar uns materials sobre els marcadors socials, que encara es poden trobar a la xarxa. Podeu trobar aquests materials en forma web, en català i en castellà.

Tal com indicava ara fa uns dies en la descripció d'aquest recurs al Diigo són "Materials didàctics sobre l'ús dels marcadors socials com una forma d'organitzar els recursos que ofereix Internet. Si bé són uns materials del 2009 i per tant amb alguns apartats que han quedat obsolets, especialment pel que fa a les eines utilitzades, Mister Wong i Delicious, altres apartats, de caràcter general, mantenen plena vigència"

Quan l'ús dels marcadors socials es va generalitzar a les aules de CTIC,  al cap de poc temps alguns companys i companyes van començar la migració cap a Delicious primer i cap a Diigo després. El motiu era el mateix, els problemes que generava Mister Wong i la facilitat d'ús i les prestacions del Diigo.

Crec que són d'aquella època, de quan vàrem a començar a treballar amb el Delicious a CITC, que vaig fer una sèrie de vídeotutorials sobre Delicious que també vaig recollir en aquest blog, precisament a l'entrada que porta per títol Delicious

Deia al començament que es veia a venir, però que em resistia. I si ho feia era per un motiu ben senzill: a mi Mister Wong em funcionava perfectament. Bé amb algun problema puntual, però res que justifiques el canvi de gestor dels meus marcadors socials. 

Però aviat farà unes tres setmanes tot això va canviar. Vaig intentar accedir als meus marcadors i... no hi eren. No li vaig donar més importància que un problema puntual, però, em vaig començar a amoïnar de debò quan al cap d'un parell de dies el problema continuava. De fet, encara a hores d'ara, si intento accedir als meus marcadors apareix el següent missatge.


La perspectiva de perdre, o d'haver perdut ja, tota la feina d'anys de recol·lecció, descripció i etiquetatge de centeners de marcadors no em feia cap il·lusió. Vaig obrir un compte Diigo, vaig exportar els marcadors de Mister Wong i els vaig importar a Diigo. I allà tornava a tenir tots els meus marcadors. Només amb un inconvenient: que apareixen com a privats. Però els hi tinc. Són aquí.

Doncs bé, una de les activitats del curs PLE: Aprendizaje conectado en Red, consistia precisament en obrir un compte a Diigo i compartir algun marcardor amb el grup eduPLEmooc, al qual ens havíem d'haver unit prèviament. He de reconèixer que aquesta activitat m'ha estat molt fàcil de fer.

I aprofito per deixar aquí el manual "Marcación social con Diigo" d'en Raúl Diego (@raulillodiego) i un vídeo que ja vaig recollir en el seu dia en aquest blog i que explica que són els marcadors socials.



1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Joan, estic amb el mateix problema, com t'ho has fet per exportar els marcadors de Mister Wong?
Em salvaries si em donessis un cop de ma.
Sóc Mireia Gasch, mestra d'educació física.El meu correu és mgasch3@xtec.cat
Moltes gràcies!