dimecres, de maig 23, 2018

I si la cosa funciona...

Muntar un curs a distància, com el COMPETIC 2, amb la quantitat de continguts que conté el seu currículum no és senzill. Però una cosa porta a l'altre i aquí estem.

A la jornada de Qualitat de la informació d'aquest curs, recordava amb en @taguilarv, el director de l'Escola Pia Santa Anna de Mataró l'autoformació (abans li dèiem així) que van fer a la seu de la UOC en col·laboració amb Espiral. Curiosament encara he trobat la crònica del taller que van impartir @ismaelcabezudo i en @lballari, i el vídeo que en va enregistrar la UOC.





Tenia al cap que havía descobert la Flipped classroom, en aquella sessió, però les dates no quadren, ja que el taller va tenir lloc el 21 de gener del 2015 i jo ja estava experimentant amb la Flipped, des de gener del 2014.

Per tant, no recordo quant em vaig ensopegar amb la Flipped, però això encara em fa refermar enla idea de que ràpidament devia intuir que allò podria quadrar perfectament amb el projecte educatiu del CFA Palau de Mar, basat en l'autoformació integrada. Si ho arribo a saber...

El fet és des de que vaig incorporar la Flipped Classroom, una cosa ha portat a l'altre i gràcies a això, uns quans anys més tard i després d'haver enregistrat centenars de vídeos i videotutorials, al CFA Palau de Mar hem recuperat la semipresencialitat i la formació a distància.

Per poder oferir uns ensenyaments a distància amb cara i ulls, cal tenir un materials adequats. No sé si això n'és la base, però de ben segur que és una de les pedres angulars d'un projecte no presencial. En aquest sentit, l'elaboració dels vídeos didàctics de suport a la Flipped classroom m'han permés disposar d'aquests materials.

I una cosa porta a l'altre i aquí estem. Tot just estem acabant el primer curs en què hem ofert el COMPETIC 2 a distància. Encara falten unes setmanes per cloure'l, i en conseqüència, una de les dades més importants per a poder valorar l'èxit d'un curs: els resultats finals. Tot i que les expectatives, un cop acabada l'avaluació continuada i la primera sessió d'avaluació del projecte final, són força optimistes.

Però, sens dubte, en aquesta valoració final caldrà tenir en compte, i molt, l'opinió dels estudiants. I d'això ja tenim dades.



Quan inciem un projecte nou al CFA Palau de Mar, acostumen a demanar l'opinió dels estudiants a finals del primer trimestre, ja que, amb dos trimestre per endavant encara estem a temps de modificar o millorar allò que no acaba de funcionar. 

I els resultats de l'enquesta que van emplenar els inscrits al curs de COMPETIC 2 a distància eren prou alentadors. La cosa funcionava. Semblava que eren fundades les sospites de que l'estructura del curs al Moodle, elaborada i millorada durant diversos cursos, i els materials elaborats per a la modalitat de la Flipped classroom, eren prou vàlids per llançar el curs en la modalitat de formació a distància amb suport presencial.

Com deia, caldrà esperar als resultats finals, per acabar de discernir la conveniència del curs, però, ara per ara, la intenció no nomès és la de mantenir el curs de COMPETIC 2 a distància, sinó ampliar l'experiència a un grup de COMPETIC 3. Caldrà ser imaginatius per poder donar servei a una tipologia, cada cop més diversa, en quant a disponibilitat, ritme i capacitat d'aprenentatge i interessos.

Continuem donant-li voltes. El repte està servit.

2 comentaris:

Roser ha dit...

Moltes félicitats per la vostra feina!! (Ja m'explicaràs que són els acudits setmanals, estic intrigada...) ☺

Joan Padrós ha dit...

Moltes gràcies, Roser. A l'aula virtual també tenim un raconet per l'humor ;-)